Trwa ładowanie...
Masz nową wiadomość
Do poprawnego działania systemu JavaScript musi byc odblokowany w przeglądarce!
Pobierz instrukcję odblokowania JavaScript w przeglądarce
Do poprawnego działania systemu zalecana jest najnowasza wersja jednej z poniższych przeglądarek:
Chrome
,
Firefox
lub
Internet Explorer
Strona główna
Terminarz
Regulamin rekrutacji
Zasady rekrutacji
Pliki do pobrania, instrukcja
Strona główna
Terminarz
Regulamin rekrutacji
Zasady rekrutacji
Pliki do pobrania, instrukcja
<p style="text-align:center" align="center"><strong>Zasady postępowania rekrutacyjnego na zajęcia rozwijające uzdolnienia i zainteresowania organizowane przez Młodzieżowy Dom Kultury w Słupsku w roku szkolnym 2023/2024</strong></p><p style="text-align:justify" align="justify">Nabór dzieci i młodzieży na zajęcia rozwijające uzdolnienia oraz zajęcia rozwijające zainteresowania w roku szkolnym 2023/2024 jest prowadzony na podstawie odpowiednich przepisów <em>Rozdziału 6 „Przyjmowanie do publicznych przedszkoli, publicznych form wychowania przedszkolnego, publicznych szkół i publicznych placówek” ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148, z późn. zm.),</em> a w szczególności na podstawie art. 144 tej ustawy, Uchwały Nr XXXVII/444/17 Rady Miejskiej w Słupsku oraz na podstawie zasad zapisanych poniżej uzgodnionych z dyrektorem Młodzieżowego Domu Kultury.</p><p style="text-align:justify" align="justify"><em>1.</em><span style="font-size: 7pt; font-family: Times New Roman"><em> </em></span>Rekrutacja na rok szkolny 2023/2024 na wolne miejsca w Młodzieżowym Domu Kultury (zwanym dalej placówką) prowadzona jest przy wsparciu elektronicznego systemu rekrutacji.</p><p style="text-align:justify" align="justify"><em>2.</em><span style="font-size: 7pt; font-family: Times New Roman"><em> </em></span>Terminy rekrutacji zostały określone w harmonogramie dla kandydata, który dostępny jest na stronie internetowej pod adresem: <a target="_blank" rel="noopener noreferrer nofollow" class="underline font-medium text-primary-1 rounded hover:text-primary-2 focus-visible:outline-primary-1 focus-visible:outline-2 focus-visible:outline-offset-2 underline font-medium text-primary-1 rounded hover:text-primary-2 focus-visible:outline-primary-1 focus-visible:outline-2 focus-visible:outline-offset-2 underline font-medium text-primary-1 rounded hover:text-primary-2 focus-visible:outline-primary-1 focus-visible:outline-2 focus-visible:outline-offset-2" href="https://slupsk-pozaszkolne.pzo.edu.pl">https://slupsk-pozaszkolne.pzo.edu.pl</a></p><p style="text-align:justify" align="justify"><em>3.</em><span style="font-size: 7pt; font-family: Times New Roman"><em> </em></span>Dyrektor placówki, w której organizowane są zajęcia rozwijające uzdolnienia oraz zajęcia rozwijające zainteresowania przed rozpoczęciem rekrutacji określa maksymalną liczebność poszczególnych grup, w których planuje zajęcia w roku szkolnym 2023/2024 wraz z podaniem ich typu, rodzaju, stopnia trudności lub przedziału wiekowego uczestników mogących brać w nich udział. Dopuszcza się określenie (uzasadnionych charakterem zajęć) dodatkowych wymagań dla kandydatów. </p><p style="text-align:justify" align="justify"><em>4.</em><span style="font-size: 7pt; font-family: Times New Roman"><em> </em></span>Zasady rekrutacji nie dotyczą zajęć organizowanych przez placówki w czasie ferii zimowych lub letnich, podczas których obowiązują odrębne zasady oraz zajęć opiekuńczych i ogólnorozwojowych ze zmienną liczbą wychowanków prowadzonych przez placówki.</p><p style="text-align:justify" align="justify"><em>5.</em><span style="font-size: 7pt; font-family: Times New Roman"><em> </em></span>Przy naborze prowadzonym podczas roku szkolnego na zajęcia i warsztaty adresowane do grup szkolnych, okresowe, zasady rekrutacji nie mają zastosowania.</p><p style="text-align:justify" align="justify"><em>6.</em><span style="font-size: 7pt; font-family: Times New Roman"><em> </em></span><span style="color:rgb(black)">Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na wniosek rodzica/opiekuna prawnego kandydata lub na wniosek kandydata pełnoletniego.</span></p><p style="text-align:justify" align="justify"><em>7.</em><span style="font-size: 7pt; font-family: Times New Roman"><em> </em></span>Rodzice/opiekunowie prawni uczestników biorących udział w zajęciach organizowanych przez placówkę w roku szkolnym 2023/2024 lub pełnoletni uczestnik zajęć organizowanych przez placówkę w roku szkolnym 2023/2024, zainteresowani zajęciami w kolejnym roku szkolnym, rejestrują się w elektronicznym systemie rekrutacji i po uzupełnieniu niezbędnych danych, drukują dokument, podpisują i składają w placówce.</p><p style="text-align:justify" align="justify"><em>8.</em><span style="font-size: 7pt; font-family: Times New Roman"><em> </em></span>Po złożeniu/przesłaniu deklaracji, o których mowa w pkt 7, od kandydatów zamieszkałych w Słupsku, przyjmowane są wnioski o przyjęcie na wolne miejsca na zajęcia w placówce w terminie określonym w szczegółowym harmonogramie. Po wypełnieniu niezbędnymi danymi wydrukowany i podpisany wniosek należy złożyć w Młodzieżowym Domu Kultury.</p><p style="text-align:justify" align="justify"><em>9.</em><span style="font-size: 7pt; font-family: Times New Roman"><em> </em></span>Dyrektor placówki może zorganizować dla kandydatów test diagnostyczny z języka angielskiego. O teście diagnostycznym dla kandydatów oraz o terminie jego przeprowadzenia informuje dyrektor placówki. Test diagnostyczny przeprowadza nauczyciel języka angielskiego na pierwszych zajęciach.</p><p style="text-align:justify" align="justify"><em>10.</em><span style="font-size: 7pt; font-family: Times New Roman"><em> </em></span>W pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę kryteria ustawowe, zgodnie z art. 131 ww. ustawy, przy czym za każde kryterium można uzyskać 1<span style="font-size: 11pt; color:rgb(black)"> punkt.</span></p><p style="text-align:justify" align="justify"><em>11.</em><span style="font-size: 7pt; font-family: Times New Roman"><em> </em></span>W przypadku przeprowadzenia pierwszego etapu postępowania rekrutacyjnego rodzic kandydata/opiekuna prawnego lub kandydat pełnoletni w terminie określonym przez dyrektora, jest zobowiązany do dołączenia/przesłania skanów do wniosku dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata kryteriów ustawowych (dokumenty są określone w art. 150 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe).</p><p style="text-align:justify" align="justify">Dokumenty określone w art. 150 ust. 2 pkt 1 lit. b, c, d ww. ustawy mogą być składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256) lub wyciągu z dokumentu, a także w postaci kopii poświadczanej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata/opiekuna prawnego/kandydata pełnoletniego.</p><p style="text-align:justify" align="justify"><em>12.</em><span style="font-size: 7pt; font-family: Times New Roman"><em> </em></span>Jeżeli po przeprowadzeniu pierwszego etapu postępowania rekrutacyjnego jest większa liczba kandydatów niż wolnych miejsc na zajęcia, przeprowadzany jest drugi etap postępowania rekrutacyjnego, w którym brane są pod uwagę kryteria ustalone <span style="font-size: 11pt; color:rgb(black)">przez organ prowadzący<em>.</em></span></p><p style="text-align:justify" align="justify"><em>13.</em><span style="font-size: 7pt; font-family: Times New Roman"><em> </em></span>W drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę kryteria, o których mowa w pkt 12, przy czym za każde kryterium można uzyskać <span style="font-size: 11pt; color:rgb(black)">1 punkt</span>.</p><p style="text-align:justify" align="justify"><em>14.</em><span style="font-size: 7pt; font-family: Times New Roman"><em> </em></span>W przypadku, o którym mowa w pkt. 14, rodzic kandydata/opiekun prawny lub kandydat pełnoletni w terminie określonym przez dyrektora, jest zobowiązany do dołączenia/ przesłania skanów do wniosku dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata kryteriów samorządowych określonych w ww. uchwale.</p><p style="text-align:justify" align="justify"><em>15.</em><span style="font-size: 7pt; font-family: Times New Roman"><em> </em></span><span style="font-size: 12pt; color:rgb(black)">Przewodniczący komisji rekrutacyjnej, na podstawie art. 150 ust. 7 ustawy Prawo oświatowe, może poprosić o dokumenty potwierdzające informacje zawarte w oświadczeniach.</span></p><p style="text-align:justify" align="justify"><em>16.</em><span style="font-size: 7pt; font-family: Times New Roman"><em> </em></span><span style="font-size: 12pt; color:rgb(black)">Oświadczenia składane są pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Odpowiedzialność jest potwierdzona odpowiednią klauzulą zgodnie z art. 150 ust. 6 ustawy Prawo oświatowe.</span></p><p style="text-align:justify" align="justify"><em>17.</em><span style="font-size: 7pt; font-family: Times New Roman"><em> </em></span>Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora placówki, który wyznacza przewodniczącego komisji zgodnie z art. 157 ustawy Prawo oświatowe. Szczegółowe zasady działania komisji rekrutacyjnej określa <em>rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 roku w sprawie przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek</em><span style="color:rgb(red)"><em> </em></span><em>i centrów</em><span style="color:rgb(red)"><em> </em></span><em>(Dz. U. z poz. 1737).</em></p><p style="text-align:justify" align="justify"><em>18.</em><span style="font-size: 7pt; font-family: Times New Roman"><em> </em></span>Wyniki postępowania rekrutacyjnego podaje się do publicznej wiadomości w formie list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych na zajęcia w placówce, (art. 158 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe). Wyniki rekrutacji podane są zgodnie z zasadami określonymi w art. 158 ust. 4 ustawy Prawo oświatowe publikowane w terminie określonym w harmonogramie tj. 10 lipca br. o godzinie 11.00. ogłaszane są listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych. Informację o wynikach można też uzyskać w elektronicznym systemie rekrutacji po zalogowaniu się pod adresem: <a target="_blank" rel="noopener noreferrer nofollow" class="underline font-medium text-primary-1 rounded hover:text-primary-2 focus-visible:outline-primary-1 focus-visible:outline-2 focus-visible:outline-offset-2 underline font-medium text-primary-1 rounded hover:text-primary-2 focus-visible:outline-primary-1 focus-visible:outline-2 focus-visible:outline-offset-2 underline font-medium text-primary-1 rounded hover:text-primary-2 focus-visible:outline-primary-1 focus-visible:outline-2 focus-visible:outline-offset-2" href="https://slupsk-pozaszkolne.pzo.edu.pl">https://slupsk-pozaszkolne.pzo.edu.pl</a></p><p style="text-align:justify" align="justify"><em>19.</em><span style="font-size: 7pt; font-family: Times New Roman"><em> </em></span>Procedura odwołania od decyzji komisji rekrutacyjnej określona jest w art. 158 ust. 6 – 9 ustawy Prawo oświatowe.</p><p style="text-align:justify" align="justify"><em>20.</em><span style="font-size: 7pt; font-family: Times New Roman"><em> </em></span>Jeżeli po przeprowadzeniu rekrutacji po 30 września 2023 r. pozostały wolne miejsca w grupie zajęciowej, w stosunku do kolejnych chętnych kandydatów nie stosuje się zasad rekrutacji elektronicznej. O przyjęciu do grupy zajęciowej na wolne miejsca decyduje dyrektor placówki.</p><p style="text-align:justify" align="justify"><em>21.</em><span style="font-size: 7pt; font-family: Times New Roman"><em> </em></span>W szczególnie uzasadnionych przypadkach dyrektor może, po przeprowadzeniu rekrutacji, podjąć decyzję o zmianie liczebności grupy.</p><!--Text-editor-->