ZASADY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO NA ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE UZDOLNIENIA I ZAINTERESOWANIA

ORGANIZOWANE PRZEZ MŁODZIEŻOWY DOM KULTURY W SŁUPSKU W ROKU SZKOLNYM 2024/2025

 

Nabór dzieci i młodzieży na zajęcia rozwijające uzdolnienia oraz zajęcia rozwijające zainteresowania w roku szkolnym 2024/2025 jest prowadzony na podstawie odpowiednich przepisów Rozdziału 6 „Przyjmowanie do publicznych przedszkoli, publicznych form wychowania przedszkolnego, publicznych szkół i publicznych placówek” ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148, z późn. zm.), a w szczególności na podstawie art. 144 tej ustawy, Uchwały Nr XXXVII/444/17 Rady Miejskiej w Słupsku oraz na podstawie zasad zapisanych poniżej uzgodnionych z dyrektorem Młodzieżowego Domu Kultury.

 

1. Rekrutacja na rok szkolny 2024/2025 na wolne miejsca w Młodzieżowym Domu Kultury (zwanym dalej placówką) prowadzona jest przy wsparciu elektronicznego systemu rekrutacji.

2. Terminy rekrutacji zostały określone w harmonogramie dla kandydata, który dostępny jest na stronie internetowej placówki www.mdkslupsk.pl oraz pod adresem: https://slupsk-pozaszkolne.pzo.edu.pl/

3. Dyrektor placówki, w której organizowane są zajęcia rozwijające uzdolnienia oraz zajęcia rozwijające zainteresowania przed rozpoczęciem rekrutacji określa maksymalną liczebność poszczególnych grup, w których planuje zajęcia w roku szkolnym 2024/2025 wraz z podaniem ich typu, rodzaju, stopnia trudności lub przedziału wiekowego uczestników mogących brać w nich udział. Dopuszcza się określenie (uzasadnionych charakterem zajęć) dodatkowych wymagań dla kandydatów. 

4. Zasady rekrutacji nie dotyczą zajęć organizowanych przez placówki w czasie ferii zimowych lub letnich, podczas których obowiązują odrębne zasady oraz zajęć opiekuńczych i ogólnorozwojowych ze zmienną liczbą wychowanków prowadzonych przez placówki.

5. Przy naborze prowadzonym podczas roku szkolnego na zajęcia i warsztaty adresowane do grup szkolnych, okresowe, zasady rekrutacji nie mają zastosowania.

6. Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na wniosek rodzica/opiekuna prawnego kandydata lub na wniosek kandydata pełnoletniego.

7. Rodzice/opiekunowie prawni uczestników biorących udział w zajęciach organizowanych przez placówkę w roku szkolnym 2023/2024 lub pełnoletni uczestnik zajęć organizowanych przez placówkę w roku szkolnym 2023/2024, zainteresowani zajęciami w kolejnym roku szkolnym, rejestrują się w elektronicznym systemie rekrutacji i po uzupełnieniu niezbędnych danych, drukują dokument, podpisują i składają w placówce.

8. Po złożeniu/przesłaniu deklaracji, o których mowa w pkt 7, od kandydatów zamieszkałych w Słupsku, przyjmowane są wnioski o przyjęcie na wolne miejsca na zajęcia w placówce w terminie określonym w szczegółowym harmonogramie. Po wypełnieniu niezbędnymi danymi wydrukowany i podpisany wniosek należy złożyć w Młodzieżowym Domu Kultury.

9. Dyrektor placówki może zorganizować dla kandydatów test diagnostyczny z języka angielskiego. O teście diagnostycznym dla kandydatów oraz o terminie jego przeprowadzenia informuje dyrektor placówki. Test diagnostyczny przeprowadza nauczyciel języka angielskiego na pierwszych zajęciach.

10. W pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę kryteria ustawowe, zgodnie z art. 131 ww. ustawy, przy czym za każde kryterium można uzyskać 1 punkt.

11. W przypadku przeprowadzenia pierwszego etapu postępowania rekrutacyjnego rodzic kandydata/opiekuna prawnego lub kandydat pełnoletni w terminie określonym przez dyrektora, jest zobowiązany do dołączenia/przesłania skanów do wniosku dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata kryteriów ustawowych (dokumenty są określone w art. 150 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe).

Dokumenty określone w  art. 150 ust. 2 pkt 1 lit. b, c, d ww. ustawy mogą być składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256) lub wyciągu z dokumentu, a także w postaci kopii poświadczanej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata/opiekuna prawnego/kandydata pełnoletniego.

12. Jeżeli po przeprowadzeniu pierwszego etapu postępowania rekrutacyjnego jest większa liczba kandydatów niż wolnych miejsc na zajęcia, przeprowadzany jest drugi etap postępowania rekrutacyjnego, w którym brane są pod uwagę kryteria ustalone przez organ prowadzący.

13. W drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę kryteria, o których mowa w pkt 12, przy czym za każde kryterium można uzyskać 1 punkt.

14. W przypadku, o którym mowa w pkt. 14, rodzic kandydata/opiekun prawny lub kandydat pełnoletni w terminie określonym przez dyrektora, jest zobowiązany do dołączenia/ przesłania skanów do wniosku dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata kryteriów samorządowych określonych w ww. uchwale.

15. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej, na podstawie art. 150 ust. 7 ustawy Prawo oświatowe, może poprosić o dokumenty potwierdzające informacje zawarte w oświadczeniach.

16. Oświadczenia składane są pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Odpowiedzialność jest potwierdzona odpowiednią klauzulą zgodnie z art. 150 ust. 6 ustawy Prawo oświatowe.

17. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora placówki, który wyznacza przewodniczącego komisji zgodnie z art. 157 ustawy Prawo oświatowe. Szczegółowe zasady działania komisji rekrutacyjnej określa rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 roku w sprawie przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U. z poz. 1737).

18. Wyniki postępowania rekrutacyjnego podaje się do publicznej wiadomości w formie list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych na zajęcia w placówce, (art. 158 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe). Wyniki rekrutacji podane są zgodnie z zasadami określonymi w art. 158 ust. 4 ustawy Prawo oświatowe publikowane w terminie określonym w harmonogramie tj. 10 lipca br. o godzinie 11.00. ogłaszane są listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych. Informację o wynikach można też uzyskać w elektronicznym systemie rekrutacji po zalogowaniu się pod adresem: https://slupsk-pozaszkolne.pzo.edu.pl/

19. Procedura odwołania od decyzji komisji rekrutacyjnej określona jest w art. 158 ust. 6 – 9 ustawy Prawo oświatowe.

20. Jeżeli po przeprowadzeniu rekrutacji po 30 września 2024 r. pozostały wolne miejsca w grupie zajęciowej, w stosunku do kolejnych chętnych kandydatów nie stosuje się zasad rekrutacji elektronicznej. O przyjęciu do grupy zajęciowej na wolne miejsca decyduje dyrektor placówki.

21. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dyrektor może, po przeprowadzeniu rekrutacji, podjąć decyzję o zmianie liczebności grupy.

22. Informacja o rekrutacji jest podana do wiadomości publicznej poprzez stronę internetową placówki oraz zamieszczenie jej na tablicach ogłoszeń w placówce oraz pod adresem elektronicznego systemu rekrutacji do placówek: https://slupsk-pozaszkolne.pzo.edu.pl/