REGULAMIN REKRUTACJI DO MŁODZIEŻOWEGO DOMU KULTURY W SŁUPSKU

Zasady rekrutacji dzieci i młodzieży na zajęcia organizowane przez Młodzieżowy Dom Kultury w Słupsku określa ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe oraz Uchwała Nr XXXVII/444/17 Rady Miejskiej w Słupsku.

§ 1.

1. Kandydatami na wychowanków Młodzieżowego Domu Kultury są dzieci od 3 roku życia i młodzież ucząca się, mieszkająca na terenie Miasta Słupsk.

§ 2.

1. Kandydatami na wychowanków Młodzieżowego Domu Kultury mogą być również dzieci i młodzież spoza Słupska – kwalifikowane do placówki w ramach wolnych miejsc.

§ 3.

1. Kandydata do Młodzieżowego Domu Kultury zamieszkałego[1] w Słupsku przyjmuje się na wniosek rodziców kandydata lub kandydata pełnoletniego.

§ 4.

1. W terminach określonych harmonogramem rekrutacji, kandydaci do Młodzieżowego Domu Kultury składają w sekretariacie placówki następujące dokumenty:

a) Kandydat kontynuujący zajęcia w Młodzieżowym Domu Kultury – Deklaracja o kontynuowaniu uczestnictwa w zajęciach - załącznik 1

b) Kandydat zapisujący się na zajęcia po raz pierwszy do Młodzieżowego Domu Kultury:

• Wniosek o przyjęcie na wybrane zajęcia w Młodzieżowym Domu Kultury w Słupsku – załącznik 2 (do pobrania na stronie: https://slupsk-pozaszkolne.pzo.edu.pl )

• Zaświadczenia, oświadczenia, orzeczenia, postanowienia, deklaracje oraz inne wymagane oświadczenia potwierdzające spełnianie przez kandydata odpowiednich kryteriów.

UWAGA!!! W danym roku szkolnym dziecko może uczestniczyć maksymalnie w dwóch formach zajęć tygodniowo.

2. Postępowanie rekrutacyjne do Młodzieżowego Domu Kultury, uwzględniając kryteria wymienione w § 5, 6 i 7, przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora placówki, który wyznacza jej przewodniczącego i określa zadania członków komisji. Komisja po otrzymaniu wymaganych dokumentów przeprowadza postępowanie rekrutacyjne, w wyniku, którego podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i kandydatów nie przyjętych do placówki i informację o liczbie wolnych miejsc.

§ 5.

1. W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunek, o którym mowa w § 1, niż liczba wolnych miejsc, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę następujące kryteria:

1.1. W przypadku kandydata niepełnoletniego i pełnoletniego – następujące kryteria
a) wielodzietność rodziny kandydata niepełnoletniego lub pełnoletniego,
b) niepełnosprawność kandydata niepełnoletniego lub pełnoletniego,
c) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata niepełnoletniego,
d) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata niepełnoletniego,
e) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata niepełnoletniego,
f) samotne wychowywanie kandydata niepełnoletniego w rodzinie,
g) objęcie kandydata niepełnoletniego pieczą zastępczą.

1.2. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący:

a) kandydat posiada Kartę Mieszkańca miasta Słupska,

b) kandydat był już wychowankiem naszej placówki,

c) rodzeństwo kandydata kontynuuje edukację w Młodzieżowym Domu Kultury,

d) kandydat wykazuje szczególne zdolności i zainteresowania kierunkowe;

e) kandydat jest zainteresowany rozwojem swoich umiejętności i wiedzy w celu przygotowania się do egzaminów na wyższe uczelnie;

f) kandydat jest uczniem słupskich szkół lub przedszkola (dotyczy kandydatów zamieszkałych poza Słupskiem);

g) kandydat wychowuje się w rodzinie objętej pomocą społeczną.

1.3. Dokumentami niezbędnymi do potwierdzenia kryteriów wskazanych w ust. 1.2. są:

a) oświadczenie rodzica (opiekuna prawnego) lub pełnoletniego kandydata wskazujące zajęcia, w których uczestniczył w ostatnich latach;

b) oświadczenie rodzica (opiekuna prawnego) wskazującego zajęcia, w których uczestniczy rodzeństwo kandydata;

c) oświadczenie kandydata wskazującego kierunek przyszłych studiów;
d) zaświadczenie szkoły lub przedszkola potwierdzającego uczęszczanie kandydata do słupskiej placówki;

e) oświadczenie o złożeniu do Urzędu Skarbowego w Słupsku zeznania
o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) za rok 2023,

f) oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka,

g) oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata.

2. Pierwszeństwo w przyjęciu do Młodzieżowego Domu Kultury posiadają kandydaci zamieszkali w Słupsku i posiadający Kartę Mieszkańca miasta Słupska. Kandydaci spoza Słupska będą przyjmowani do Młodzieżowego Domu Kultury w ramach wolnych miejsc. Kryteria, o których mowa w ust. 1 pkt. 1.2 mają wartość 0 - 1 punktu.

§ 6.

1. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych przez kandydatów w postępowaniu rekrutacyjnym zgodnie z § 5 lub jeżeli placówka nadal dysponuje wolnymi miejscami, komisja rekrutacyjna bierze pod uwagę kolejność zgłoszeń.

§ 7.

1. Komisja rekrutacyjna może nie zakwalifikować kandydata do Młodzieżowego Domu Kultury w przypadku, gdy wcześniej był on, z przyczyn wychowawczych, skreślony z listy wychowanków Młodzieżowym Domu Kultury.

§ 8.

1. Dzień wywieszenia listy kandydatów zakwalifikowanych do Młodzieżowego Domu Kultury oraz informacja o ilości wolnych miejsc nastąpi z zachowaniem terminu określonego w harmonogramie rekrutacji.

2. Kandydat, który zakwalifikował się do Młodzieżowego Domu Kultury zostanie przyjęty po potwierdzeniu woli przyjęcia do placówki poprzez wypełnienie Deklaracji uczestnictwa w zajęciach – załącznik 3, z zachowaniem terminu określonego w harmonogramie rekrutacji.

3. W terminie 7 dni od dnia ogłoszenia listy przyjętych rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do placówki.

4. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego z wnioskiem, o którym mowa w ust. 3. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.

5. Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.

6. Dyrektor Młodzieżowego Domu Kultury rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, o którym mowa w ust. 5, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury służy skarga do sądu administracyjnego.

§ 9.

1. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego Młodzieżowy Dom Kultury nadal dysponuje wolnymi miejscami, wówczas uzupełnienie wolnych miejsc w pracowniach/sekcjach odbywać się będzie w systemie ciągłym w ciągu całego roku szkolnego, bezpośrednio u nauczyciela prowadzącego.

§ 10.

1. Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w Młodzieżowym Domu Kultury, przez okres roku.

2. Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w Młodzieżowym Domu Kultury, przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.

 

[1] Wypis z ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121).
Art. 25. Miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w której osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu.
Art. 26.

§ 1. Miejscem zamieszkania dziecka pozostającego pod władzą rodzicielską jest miejsce zamieszkania rodziców albo tego z rodziców, któremu wyłącznie przysługuje władza rodzicielska lub któremu zostało powierzone wykonywanie władzy rodzicielskiej.
§ 2. Jeżeli władza rodzicielska przysługuje na równi obojgu rodzicom mającym osobne miejsce zamieszkania, miejsce zamieszkania dziecka jest u tego z rodziców, u którego dziecko stale przebywa. Jeżeli dziecko nie przebywa stale u żadnego z rodziców, jego miejsce zamieszkania określa sąd opiekuńczy.

Art. 27. Miejscem zamieszkania osoby pozostającej pod opieką jest miejsce zamieszkania opiekuna.
Art. 28. Można mieć tylko jedno miejsce zamieszkania.