Trwa ładowanie...
Masz nową wiadomość
Do poprawnego działania systemu JavaScript musi byc odblokowany w przeglądarce!
Pobierz instrukcję odblokowania JavaScript w przeglądarce
Do poprawnego działania systemu zalecana jest najnowasza wersja jednej z poniższych przeglądarek:
Chrome
,
Firefox
lub
Internet Explorer
Strona główna
Informator o ofercie
Terminarz
Regulamin rekrutacji
Zasady rekrutacji
Pliki do pobrania, instrukcja
Strona główna
Informator o ofercie
Terminarz
Regulamin rekrutacji
Zasady rekrutacji
Pliki do pobrania, instrukcja
<p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="center"><span><strong>REGULAMIN REKRUTACJI DO MŁODZIEŻOWEGO DOMU KULTURY W SŁUPSKU</strong></span><br><br></p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">Zasady rekrutacji dzieci i młodzieży na zajęcia organizowane przez Młodzieżowy Dom Kultury w Słupsku określa ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe oraz Uchwała Nr XXXVII/444/17 Rady Miejskiej w Słupsku.</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="center"><span>§ 1.</span></p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">1. Kandydatami na wychowanków Młodzieżowego Domu Kultury są dzieci od 3 roku życia i młodzież ucząca się, mieszkająca na terenie Miasta Słupsk.</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="center"><span>§ 2.</span></p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">1. Kandydatami na wychowanków Młodzieżowego Domu Kultury mogą być również dzieci i młodzież spoza Słupska – kwalifikowane do placówki w ramach wolnych miejsc.</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="center"><span>§ 3.</span></p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">1. Kandydata do Młodzieżowego Domu Kultury zamieszkałego<a target="_blank" rel="noopener noreferrer nofollow" class="underline font-medium text-primary-1 rounded hover:text-primary-2 focus-visible:outline-primary-1 focus-visible:outline-2 focus-visible:outline-offset-2 underline font-medium text-primary-1 rounded hover:text-primary-2 focus-visible:outline-primary-1 focus-visible:outline-2 focus-visible:outline-offset-2" href="http://www.mdkslupsk.pl/index.php/component/content/article/63-rodzice/rekrutacja/730-rekrutacja-do-mlodziezowego-domu-kultury-na-rok-szkolny-2017-2018#przypis_1"><span style="color: windowtext">[1]</span></a><span> </span>w Słupsku przyjmuje się na wniosek rodziców kandydata lub kandydata pełnoletniego.</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="center"><span>§ 4.</span></p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">1. W terminach określonych harmonogramem rekrutacji, kandydaci do Młodzieżowego Domu Kultury składają w sekretariacie placówki następujące dokumenty:</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">a) Kandydat kontynuujący zajęcia w Młodzieżowym Domu Kultury – Deklaracja o kontynuowaniu uczestnictwa w zajęciach - <span>załącznik 1</span></p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">b) Kandydat zapisujący się na zajęcia po raz pierwszy do Młodzieżowego Domu Kultury:</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">• Wniosek o przyjęcie na wybrane zajęcia w Młodzieżowym Domu Kultury w Słupsku – <span><strong>załącznik 2</strong></span></p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">• Zaświadczenia, oświadczenia, orzeczenia, postanowienia, deklaracje oraz inne wymagane oświadczenia potwierdzające spełnianie przez kandydata odpowiednich kryteriów.</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify"><br><span><strong>UWAGA!!! W danym roku szkolnym dziecko może uczestniczyć maksymalnie w dwóch formach zajęć tygodniowo.</strong></span></p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify"><br>2. Postępowanie rekrutacyjne do Młodzieżowego Domu Kultury, uwzględniając kryteria wymienione w § 5, 6 i 7, przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora placówki, który wyznacza jej przewodniczącego i określa zadania członków komisji. Komisja po otrzymaniu wymaganych dokumentów przeprowadza postępowanie rekrutacyjne, w wyniku, którego podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i kandydatów nie przyjętych do placówki i informację o liczbie wolnych miejsc. </p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="center"><span>§ 5.</span></p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">1. W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunek, o którym mowa w § 1, niż liczba wolnych miejsc, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę następujące kryteria:</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif">1.1. W przypadku kandydata niepełnoletniego i pełnoletniego – następujące kryteria<br>a) wielodzietność rodziny kandydata niepełnoletniego lub pełnoletniego,<br>b) niepełnosprawność kandydata niepełnoletniego lub pełnoletniego,<br>c) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata niepełnoletniego,<br>d) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata niepełnoletniego,<br>e) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata niepełnoletniego,<br>f) samotne wychowywanie kandydata niepełnoletniego w rodzinie,<br>g) objęcie kandydata niepełnoletniego pieczą zastępczą.</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">1.2. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący:</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">a) kandydat posiada Słupską Kartę Mieszkańca,</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">b) kandydat był już wychowankiem naszej placówki,</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">c) rodzeństwo kandydata kontynuuje edukację w Młodzieżowym Domu Kultury,</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">d) kandydat wykazuje szczególne zdolności i zainteresowania kierunkowe;</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">e) kandydat jest zainteresowany rozwojem swoich umiejętności i wiedzy w celu przygotowania się do egzaminów na wyższe uczelnie;</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">f) kandydat jest uczniem słupskich szkół lub przedszkola (dotyczy kandydatów zamieszkałych poza Słupskiem);</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">g) kandydat wychowuje się w rodzinie objętej pomocą społeczną.</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">1.3. Dokumentami niezbędnymi do potwierdzenia kryteriów wskazanych w ust. 1.2. są:</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">a) oświadczenie rodzica (opiekuna prawnego) lub pełnoletniego kandydata wskazujące zajęcia, w których uczestniczył w ostatnich latach;</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">b) oświadczenie rodzica (opiekuna prawnego) wskazującego zajęcia, w których uczestniczy rodzeństwo kandydata;</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">c) oświadczenie kandydata wskazującego kierunek przyszłych studiów;<br>d) zaświadczenie szkoły lub przedszkola potwierdzającego uczęszczanie kandydata do słupskiej placówki;</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">e) oświadczenie o <span>złożeniu do Urzędu Skarbowego w Słupsku zeznania <br>o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) za rok 2022,</span></p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify"><span>f) oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka,</span></p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify"><span>g) oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata.</span></p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">2. Pierwszeństwo w przyjęciu do Młodzieżowego Domu Kultury posiadają kandydaci zamieszkali w Słupsku i posiadający Słupską Kartę Mieszkańca. Kandydaci spoza Słupska będą przyjmowani do Młodzieżowego Domu Kultury w ramach wolnych miejsc. Kryteria, o których mowa w ust. 1 pkt. 1.2 mają wartość 0 - 1 punktu.</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="center"><span>§ 6.</span></p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">1. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych przez kandydatów w postępowaniu rekrutacyjnym zgodnie z § 5 lub jeżeli placówka nadal dysponuje wolnymi miejscami, komisja rekrutacyjna bierze pod uwagę kolejność zgłoszeń.</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="center"><span>§ 7.</span></p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">1. Komisja rekrutacyjna może nie zakwalifikować kandydata do Młodzieżowego Domu Kultury w przypadku, gdy wcześniej był on, z przyczyn wychowawczych, skreślony z listy wychowanków Młodzieżowym Domu Kultury.</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="center"><span>§ 8.</span></p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">1. Dzień wywieszenia listy kandydatów zakwalifikowanych do Młodzieżowego Domu Kultury oraz informacja o ilości wolnych miejsc nastąpi z zachowaniem terminu określonego w harmonogramie rekrutacji.</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">2. Kandydat, który zakwalifikował się do Młodzieżowego Domu Kultury zostanie przyjęty po potwierdzeniu woli przyjęcia do placówki poprzez wypełnienie <span><strong>Deklaracji uczestnictwa w zajęciach</strong></span><strong> – </strong><span><strong>załącznik 3</strong></span>, z zachowaniem terminu określonego w harmonogramie rekrutacji.</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">3. W terminie 7 dni od dnia ogłoszenia listy przyjętych rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do placówki.</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">4. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego z wnioskiem, o którym mowa w ust. 3. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">5. Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">6. Dyrektor Młodzieżowego Domu Kultury rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, o którym mowa w ust. 5, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury służy skarga do sądu administracyjnego.</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="center"><span>§ 9.</span></p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">1. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego Młodzieżowy Dom Kultury nadal dysponuje wolnymi miejscami, wówczas uzupełnienie wolnych miejsc w pracowniach/sekcjach odbywać się będzie w systemie ciągłym w ciągu całego roku szkolnego, bezpośrednio u nauczyciela prowadzącego.</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="center"><span>§ 10.</span></p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">1. Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w Młodzieżowym Domu Kultury, przez okres roku.</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="justify">2. Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w Młodzieżowym Domu Kultury, przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif"> </p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif"> </p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif"><a target="_blank" rel="noopener noreferrer nofollow" class="underline font-medium text-primary-1 rounded hover:text-primary-2 focus-visible:outline-primary-1 focus-visible:outline-2 focus-visible:outline-offset-2 underline font-medium text-primary-1 rounded hover:text-primary-2 focus-visible:outline-primary-1 focus-visible:outline-2 focus-visible:outline-offset-2" href="http://www.mdkslupsk.pl/index.php/component/content/article/63-rodzice/rekrutacja/730-rekrutacja-do-mlodziezowego-domu-kultury-na-rok-szkolny-2017-2018#przypis_1a"><span style="color: windowtext">[1]</span></a><span> </span>Wypis z ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121).<br><span>Art. 25.</span> Miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w której osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu.<br><span>Art. 26.</span></p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif">§ 1. Miejscem zamieszkania dziecka pozostającego pod władzą rodzicielską jest miejsce zamieszkania rodziców albo tego z rodziców, któremu wyłącznie przysługuje władza rodzicielska lub któremu zostało powierzone wykonywanie władzy rodzicielskiej.<br>§ 2. Jeżeli władza rodzicielska przysługuje na równi obojgu rodzicom mającym osobne miejsce zamieszkania, miejsce zamieszkania dziecka jest u tego z rodziców, u którego dziecko stale przebywa. Jeżeli dziecko nie przebywa stale u żadnego z rodziców, jego miejsce zamieszkania określa sąd opiekuńczy.</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif"><span>Art. 27.</span> Miejscem zamieszkania osoby pozostającej pod opieką jest miejsce zamieszkania opiekuna.<br><span>Art. 28.</span> Można mieć tylko jedno miejsce zamieszkania.</p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif"> </p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif"> </p><p style="font-size:16px font-family: "times new roman", times, serif" align="center"> </p><!--Text-editor-->